Projekt Akademia Ciekawskiego Ucznia

W roku szkolnym 2019/2020 w ramach projektu „Akademia Ciekawskiego Ucznia” będziemy realizować dwa obszary:

 

1.Wałbrzych moje miasto w klasach 0-1

Klasy 0-1 będą poznawały historię, zabytki, ciekawe miejsca naszego miasta, a także najbliższej okolicy.

Cele programu:

-Poznawanie najbliższego środowiska i specyfiki swojego regionu.

-Rozwijanie wartości rodzinnych związanych z wartościami kulturowymi wspólnoty lokalnej.

-Rozwijanie postaw patriotycznych związanych z kulturą regionalną.

 Cele szczegółowe:

-Stwarzanie warunków do postrzegania regionu jako części naszej Ojczyzny i poznanie “małej ojczyzny”.

-Kształtowanie więzi społecznych i narodowych.

-Nadawanie należnej rangi “małej ojczyźnie” w kształtowaniu osobowości ucznia.

-Kształtowanie nawyku dbałości i szacunku dla dóbr kulturowych regionu.

-Wzbogacanie uczniów o wiedzę dotyczącą regionu.

-Wzmacnianie tożsamości ucznia z regionem.

-Integracja dziecka ze środowiskiem.

-Zdobywanie wiedzy dotyczącej Wałbrzycha i jego okolic, przeszłości miasta, miejsc pamięci, zabytków oraz tradycji, zwyczajów.

-Kształtowanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej, środowiska lokalnego i regionu.

 

2.Ekopiątka w klasach 2-3.

Klasy 2-3 będą pogłębiały swoją wiedzę ekologiczną na temat papieru, jego wykorzystywanie, oszczędzanie i przetwarzanie.

Cele główne:

-Wyrabianie nawyków proekologicznych – oszczędzamy i odzyskujemy papier.

-Propagowanie wiedzy i umiejętności dotyczącej znaczenia papieru w życiu człowieka.

Cele szczegółowe:

-Rozwijanie wiedzy o historii papieru i jego znaczeniu w rozwoju cywilizacji

-Ukazanie możliwościach wykorzystaniu papieru w życiu codziennym

-Zrozumienia różnorodnych zależności człowieka i przyrody

-Kształtowanie postawy szacunku dla kartki papieru

-Kształcenie umiejętności pracy w grupach;

-Przygotowanie do samodzielnego poszukiwania informacji na temat

-Doskonalenie umiejętności selekcji ważnych informacji;

-Poszerzenie zainteresowań i wyobraźni twórczej ucznia;

-Rozbudzanie postaw badawczych i innowacyjnych.

-Nawiązanie kontaktów ze środowiskiem lokalnym