Projekt Akademia Ciekawskiego Ucznia
W roku szkolnym 2019/2020 w ramach projektu „Akademia Ciekawskiego Ucznia” będziemy realizować dwa obszary:
1.Wałbrzych moje miasto w klasach 0-1
Klasy 0-1 będą poznawały historię, zabytki, ciekawe miejsca naszego miasta, a także najbliższej okolicy.
Cele programu:
-Poznawanie najbliższego środowiska i specyfiki swojego regionu.
-Rozwijanie wartości rodzinnych związanych z wartościami kulturowymi wspólnoty lokalnej.
-Rozwijanie postaw patriotycznych związanych z kulturą regionalną.
Cele szczegółowe:
-Stwarzanie warunków do postrzegania regionu jako części naszej Ojczyzny i poznanie “małej ojczyzny”.
-Kształtowanie więzi społecznych i narodowych.
-Nadawanie należnej rangi “małej ojczyźnie” w kształtowaniu osobowości ucznia.
-Kształtowanie nawyku dbałości i szacunku dla dóbr kulturowych regionu.
-Wzbogacanie uczniów o wiedzę dotyczącą regionu.
-Wzmacnianie tożsamości ucznia z regionem.
-Integracja dziecka ze środowiskiem.
-Zdobywanie wiedzy dotyczącej Wałbrzycha i jego okolic, przeszłości miasta, miejsc pamięci, zabytków oraz tradycji, zwyczajów.
-Kształtowanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej, środowiska lokalnego i regionu.
2.Ekopiątka w klasach 2-3.
Klasy 2-3 będą pogłębiały swoją wiedzę ekologiczną na temat papieru, jego wykorzystywanie, oszczędzanie i przetwarzanie.
Cele główne:
-Wyrabianie nawyków proekologicznych – oszczędzamy i odzyskujemy papier.
-Propagowanie wiedzy i umiejętności dotyczącej znaczenia papieru w życiu człowieka.
Cele szczegółowe:
-Rozwijanie wiedzy o historii papieru i jego znaczeniu w rozwoju cywilizacji
-Ukazanie możliwościach wykorzystaniu papieru w życiu codziennym
-Zrozumienia różnorodnych zależności człowieka i przyrody
-Kształtowanie postawy szacunku dla kartki papieru
-Kształcenie umiejętności pracy w grupach;
-Przygotowanie do samodzielnego poszukiwania informacji na temat
-Doskonalenie umiejętności selekcji ważnych informacji;
-Poszerzenie zainteresowań i wyobraźni twórczej ucznia;
-Rozbudzanie postaw badawczych i innowacyjnych.
-Nawiązanie kontaktów ze środowiskiem lokalnym