Tutaj powinien być opis

„Światowy Dzień Wody z PAH"

Nasza szkoła otrzymała dyplom za udział w akcji: „Światowy Dzień Wody z PAH". 🌏🌐🌏Celem wydarzenia zorganizowanego przez Polską Akcję Humanitarną było podnoszenie świadomości nt. globalnych wyzwań wodnych oraz zaangażowanie do działania na rzecz powszechnego dostępu do wody. 

 

💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧

 

Uczniowie klasy 8a otrzymali dyplom za aktywny udział w zgrywalizowanym spotkaniu pod hasłem: „Wodne wyzwanie dla świata - Świętujmy Światowy Dzień Wody 22 marca razem!". Łacząc się online z innymi grupami biorącymi udział w akcji, wspólnie, poprzez zabawę, poznali globalne współzależności w kontekście wodnym. Realizowaliśmy ścieżkę: Dostęp do wody. 

 

💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧

 

Podczas prowadzonych zajęć, warsztatów analizowaliśmy diagramy kołowe przedstawiające zasoby wodne. 

 

Obejrzeliśmy animacje filmowe: „Woda nie tylko w kranie”, „Oszczędzanie wody to za mało” i odpowiadaliśmy na pytania: 

 

• Gdzie poza kranem możemy znaleźć wodę? 

• Do czego ludzie potrzebują wody? 

• Czy takie same potrzeby mają zwierzęta i rośliny? 

• Co to znaczy, że woda jest potrzebna do produkcji rzeczy? 

• Czy są jakieś rzeczy, które nie potrzebują wody do stworzenia? 

• Czy wody może być zbyt mało? Co to znaczy? • Dlaczego wody nie starcza dla wszystkich? 

• Czy my mamy wpływ na tę sytuację? 

• Jak nasze zakupy wpływają na zasoby wodne w innych częściach świata? 

• Czy nasza dieta może wpływać na zasoby wodne? 

• Co możemy z tą wiedzą zrobić? 

 

Grupy młodsze w ramach omawiania animacji użyły kolorowanek z kadrami z animacji: http://www.bit.ly/kolorowanki-woda.

Przygotowaliśmy wystawę plakatową: „Nie tylko suche fakty”, która zachęciła do dyskusji, refleksji nad dostępem do wody na świecie, kryzysami wodnymi i pomocą wodno-sanitarną.

 

W ramach realizacji ścieżki: „Dostęp do wody.” uczniowie opracowali też gazetkę szkolną obrazującą temat: "Co dla ludzi oznacza brak dostępu do czystej wody".