Tutaj powinien być opis

Projekt "Złote Szkoły NBP"

Uczniowie klas 7a, 7b, 8b również włączyli się w realizację programu: „Złote Szkoły NBP”.

Wzięli udział w lekcji: „Chemia na straży pieniądza”.

Wykonali - podobnie jak uczniowie z klasy 8a - doświadczenia badające skład chemiczny monet o nominale 1 grosza. 

Uczestniczyli w burzy mózgów, znajdując odpowiedzi na pytania: 

- Czym jest NBP?

- Czym zajmuje się Polski Bank Centralny? 

Chętnie włączyli się w dyskusję poruszającą temat: „ Po co potrzebne są człowiekowi środki płatnicze i co może pełnić ich funkcję”.

Podczas pogadanki o „Obiegowych środkach płatniczych” obejrzeli pokaz materiałów ze strony internetowej NBP https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/bezpiecznepieniadze/Wszystkie_banknoty.html https://www.nbp.pl/home.aspx?f=/banknoty_i_monety/monety_obiegowe/opisy.html.

Dzięki udostępnionym źródłom wiedzy dowiedzieli się, że Narodowy Bank Polski emituje dwa rodzaje banknotów i monet.

Pierwsze to banknoty i monety powszechnego obiegu emitowane w wysokich nakładach, funkcjonujące w obrocie gotówkowym, których wartość określa nominał. Do tej grupy należą również obiegowe monety okolicznościowe.

Drugie to banknoty i monety kolekcjonerskie, emitowane w niskich nakładach, przeznaczone głównie dla krajowych  i zagranicznych numizmatyków.

W czasie prowadzonej lekcji pojawiły się również elementy języka niemieckiego. Używane nazwy chemiczne: nadtlenku wodoru, zasady sodowej, wodorotlenku miedzi(II), wodorotlenku żelaza(III), jonów żelaza(II), jonów żelaza (III), jonów miedzi (II)  były przez p. Chapman tłumaczone na język niemiecki. 

Na koniec zajęć jako podsumowanie klasy zagrały w grę memory.

Koordynatorem działań jest p. Grzegorz Sudnik.

Lekcję poprowadziły i przygotowały również: p. Małgorzata Wesołowska (część chemiczna) oraz p. Monika Chapman (część językowa). 

💸💸💸💸💸💸💸💸💸💸💸💸💸💸💸💸

👩‍🔬👨‍🔬👩‍🔬🧑‍🔬👩‍🔬👨‍🔬👩‍🔬👨‍🔬👩‍🔬🧑‍🔬👩‍🔬👨‍🔬👩‍🔬🧑‍🔬👩‍🔬👨‍🔬🧑‍🔬👨‍🔬👨‍🔬👩‍🔬👨‍🔬👩‍🔬🧑‍🔬👩‍🔬