Tutaj powinien być opis

Doświadczenia na lekcji biologii

Na lekcji biologii uczniowie klas piątych wykonali doświadczenie. Badali wpływ światła  i CO2 na intensywność fotosyntezy.

Sformułowali pytanie badawcze: Czy intensywne światło i zawartość CO2 w wodzie ma wpływ na intensywność procesu fotosyntezy? 

Postawili hipotezę: Intensywne światło i zawartość CO2 w wodzie ma wpływ na intensywność procesu fotosyntezy.

Przygotowali zlewki z wodą wodociągową i wodą gazowaną, gałązki rośliny akwariowej Kabomby kalifornijskiej, lampkę biurową, stoper.

Do każdej ze zlewek włożyli gałązkę rośliny akwariowej.

 

🔬🔬🔬🔬🔬🔬🔬🔬🔬🔬🔬🔬🔬🔬🔬

 

Obie zlewki umieścili pod dygestorium, gdzie były wystawione na ekspozycję światła dziennego. Jedną z nich  doświetlali  dodatkowo światłem z lampki biurowej.Podczas doświadczenia przez 60 sekund  liczyli ilość pęcherzyków tlenu wytwarzanych przez Kabombę kalifornijską w każdym zestawie. 

 

🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼🥼

 

Najwięcej pęcherzyków wytwarzała roślina  umieszczona w wodzie gazowanej  i doświetlana światłem z lampki biurowej – 70, najmniej w wodzie wodociągowej – 7.

 

🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫🧫

 

Otrzymane wyniki pozwoliły wyciągnąć wniosek, że wzrost stężenia dwutlenku węgla   i intensywne światło mają wpływ na  intensywność fotosyntezy. Postawiona przez nas hipoteza została potwierdzona doświadczalnie.  

 

🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪🧪

 

Za dostarczoną roślinę akwariową dziękujemy mamie Karola Jasińskiego z klasy 5c, pani Magdalenie.

 

Zajęcia przygotowała: p. Małgorzata Wesołowska