Projekt Gramy w gry planszowe z bohaterami lektur , czyli inne niż zwykle lekcje języka polskiego
W II semestrze uczniowie klas 5a, 6a, b i 7b zmierzyli się z lekturami w innowacyjny sposób – przygotowali gry planszowe na motywach książek:Andrzeja Maleszki Czerwone krzesło, J.J. Tolkiena Hobbit, czyli tam i z powrotem, Henryka Sienkiewicza W pustyni i w puszczy i Aleksandra Fredry Zemsta.
Młodzi pasjonaci gier pracowali w zespołach, a zadaniem każdej z grup było przygotowanie gry, której treść będzie oparta o treść danej książki tak, by sprawdzić znajomość lektury. Uczniowie zaangażowali się w projekt, stworzyli plansze do gier, karty, opracowali instrukcję i legendę, a nawet przygotowali kostki i pionki do gry. Podsumowaniem była szczegółowa prezentacja kreatywnych wytworów uczniów. Wszyscy byli bardzo zadowoleni z takich zajęć, gdyż jest to niebanalny sposób powtarzania treści lektur, który poza poszerzeniem wiedzy, uczy aktywnych form spędzania wolnego czasu, zdrowej rywalizacji oraz współpracy. Projekt oprócz tego, że zakończył się prezentacją był też formą konkursu, ale o tym kto zajął jakie miejsce dowiecie się w piątek, Dla mnie wszyscy, którzy zaangażowali się w projekt są wygrani, utrwalili wiedzę na temat lektury, wykazali się kreatywnością i umiejętnością współpracy w grupie,a do tego świetnie się bawili. Emocji było co niemiara. Sami zobaczcie efekty pracy swoich koleżanek i kolegów.