Tutaj powinien być opis

Pracownia biologiczno – chemiczna

W naszej nowoczesnej pracowni biologiczno – chemicznej w ramach projektu: „Szczęśliwa 13” dzieci wykonują ciekawe doświadczenia.

Posługując się specjalistycznym sprzętem samodzielnie przygotowują preparaty świeże np. skórkę cebuli, pomidora, płatek róży, skórkę liścia fiołka alpejskiego, włos ludzki, które następnie  oglądają pod mikroskopem optycznym. Każde dziecko potrafi samodzielnie przygotować preparat świeży oraz umiejętnie posługuje się mikroskopem optycznym.Oblicza jego powiększenie.

Oglądając preparaty trwałe uczniowie poznają również budowę odnóży owadów ich aparatów gębowych oraz świat mikroorganizmów: bakterii, protistów.

Badają pH przyniesionej przez siebie gleby np. spod kaktusa, hortensji.

Również rozwijają swoje uzdolnienia chemiczne. Wykonują reakcje spalania metali, niemetali. Rozpoznają metale i niemetale po kolorze płomienia.

Uzyskują w wyniku przeprowadzonych  reakcji wodór, wodorotlenki, tlenki metali i niemetali.

Obserwują aktywność sodu.

Oznaczają pH uzyskanych roztworów przy pomocy papierka uniwersalnego oraz wskaźników kwasowości i zasadowości. Zobojętniają roztwory. Obserwują przebieg reakcji strąceniowych. Odczytują rozpuszczalność roztworów posługując się tabelą rozpuszczalności soli i wodorotlenków w wodzie. Uczniowie nabyli umiejętność planowania doświadczeń i wyciągania z nich wniosków.

W pracowni prowadzone są również przez platformę G-suite lekcje on -line.